Dopřejte si zdravý hrášek

Zdravý hrášekJako princezna na hrášku.

Zelené a nenápadné kuličky hrášku skrývají vitamínovou bombu. Mají spoustu pozitivních účinků pro Vaši tělesnou a duševní pohodu. Nejen, že podporují růst svalů, ale také skvěle omlazují a posílí Vaše neustále napjaté nervy.

Proč jíst hrášek? Jaké účinné látky obsahuje?

Hrášek je jako každá luštěnina bohatý především na vlákninu, zinek a proteiny. To je ideální kombinace pro hubnutí a podporu pravidelné stolice i čištění těla. Hrášek je plný na vitamínů skupiny B – thiamin účinně přispívá ke správné funkci nervové soustavy. Pokud jste neustále ve stresu, depresi a pracovním vypětí, pak by se hrášek měl objevit na Vašem jídelníčku pravidelně. Riboflavin obsažený v hrášku zase dopuje tělo energií, díky tomu Vám porostou kvalitní vlasy a pokožka bude hebká a jemná. Niacin povzbudí Vaši chmurnou náladu. Rovněž pozitivně působí na srdce a krevní oběh. Pokud budete jíst naklíčená semena, získáte hrášek se zvýšeným obsahem vitamínu C. Vláknina působí jako osvědčený detoxikační prostředek. Významný je také podíl tzv. nukleových kyselin, které celkově omlazují organismus.

Jak uplatnit hrášek v kuchyni?

Pokud seženete mladý hrášek, můžete se radovat, protože právě takový obsahuje nejvíce potřebných živin. Po vyloupání hrášek ihned spotřebujte, je totiž náchylný k vysychání. Můžete ho jíst jen tak samotný, udělat z něj svěží salát nebo ho přidat do kaše, polévky či podávat ho jako přílohu k masu.

No related content found.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář