Jídlo a nálada

obr1Nemůžete něco jen tak strávit, nebo vám už dlouho někdo leží v žaludku? Možná za to může strava, kterou jíte. Psychické stavy totiž často bývají odrazem toho, co jíme.
Stravovací návyky ovlivňují nálady stejně jako fyzickou kondici a nevítaný stres strká svůj nos na pracoviště i do osobních vztahů… A přidáváme si jej i do jídla!
Díky toxickým látkám, které zdomácněly v našem krevním oběhu se oslabuje zažívací systém a potíže jsou na světě. Proto je třeba vybírat si, co si příště položíme na talíř.

ČEMU SE VYHNOUT?

KOFEIN – možná „nakopne“, ale také způsobuje uvolňování adrenalinu a zvyšování stresu.
ALKOHOL – v malém množství možná na kuráž a uvolnění, ale ve větším základ pro nespavost, podrážděnost a přepracovaná játra.
SLADKOSTI – cukr v pamlscích je krátkodobý zdroj energie, který vyčerpává nadledviny, vede k podráždění a špatnému soustředění.
SŮL – bez soli to není ono? Přílišné solení však zvyšuje krevní tlak a způsobuje náladovost.
TUČNÁ JÍDLA – zátěž pro vaše srdce!
MLÉČNÉ VÝROBKY – sice zdroj vápníku, ale ty plnotučné se často špatně tráví a způsobují alergie.
RAFINOVANÉ POTRAVINY – rafinovaně pronikly na náš stůl (bílý chléb, koláče, sušenky, cukr) – ale znamenají málo živin a mnoho zbytečných kalorií.
ADITIVA (ÉČKA) – velký stres, neboť k jejich vyloučení je zapotřebí velká námaha.

JÍDLEM K DOBRÉ NÁLADĚ

Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili. Život si opravdu vychutnáte, když budete hýčkat tělo lehkými a čerstvými pokrmy z kvalitních přísad, které metabolizmu vrátí ztracenou rovnováhu.
Jezte hodně zeleniny, nejlépe zelené, čerstvé a sezónní. Mezi potraviny „spokojenosti“ patří ryby, luštěniny, sója, rostlinné oleje lisované za studena, ořechy a semena. Koření zase působí na city díky obsahu éterických olejů. Pro dobrou náladu pijte také zelený čaj – povzbuzuje a posiluje koncentraci.
Jídlo je energie pro každý den. Důležitější než množství je pestrost, čerstvost a kvalita potravin. Poohlédněte se po BIO potravinách – obsahují více živin a navíc lépe chutnají.

EXTRA TIP

7 „ŠŤASTNÝCH“ POTRAVIN
ŘAPÍKATÝ CELER – snižuje množství stresových hormonů a upravuje spánek. NELOUPANÁ RÝŽE – zvedne náladu a dodá trvalejší zásobu energie.
MOŘSKÉ ŘASY– pomáhají s odstraněním škodlivin z těla jako dokonalá čistička.
ZELÍ – krotitel stresu s výbavou vitaminů A, C, E a beta karotenu.
MANDLE – zabojují díky obsahu hořčíku proti podrážděnosti, únavě a nervozitě. OKURKY – uklidňují, mají chladivé účinky a nezatěžují organismus.
ČESNEK – obsažená látka allicin snižuje krevní tlak a posiluje imunitu

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u “Jídlo a nálada

  1. hezky clanekm souhlasim ze to, co jime a pijeme, ovlivnuje nasi naladu a vseobecne nase chovani.
    Ales K.

Napsat komentář