Malá bio statistika

Bio farmaMáte pocit, že biopotraviny jsou stále poměrně nedostupné zboží? Podívejme se na malou statistiku, jak moc se biopotraviny u nás zabydlely…

Nejvíce biopotravin v posledních letech nakupují čeští spotřebitelé v supermarketech, hypermarketech i drogistických řetězcích. Největší nabídku biopotravin pod vlastní značkou Tesco Organic se mohou pochlubit hypermarkety Tesco. Vlastní bioznačku mají také Intespar – Natur*pur, Albert – Albert Bio, Billa – Naše bio, ale také drogerie Rossmann. Další větší či menší řetězce se stále více zapojují do rozšiřování biosortimentu, protože poptávka po zdraví neustále roste. Velkou měrou také přibývají internetové bioobchody, kde si v klidu a pohodlí domova oblíbené zdravé potraviny objednáte a ekozemědělci a biovýrobci vám jej zašlou poštou na základě vaší přímé objednávky.

A co bioprodejny?

Samozřejmě Češi zůstávají věrní svým obchůdkům se zdravou výživou, specializovaným prodejnám biopotravin a podobně, a i když nezaznamenaly tyto speciálky navýšení poptávky v posledních letech, drží si svůj standard stejně tak jako biofarmy a biotržiště.

A nejvíce žádané bio?

V současné době se z oblasti bioproduktů kupují nejvíce mléčné výrobky – bio mléko a bio jogurty, dále pak hovězí maso, čaje a celozrnné mouky v bio kvalitě. Velký zájem je také o zeleninu a ovoce. Dalšími nejčastěji poptávanými biopotravinami jsou cereální výrobky a mouky, třtinový cukr a další.
Hrubé odhady říkají, že počet spotřebitelů biopotravin nedosahuje ani 1% populace. Průzkumy a studie narážejí na problém všeobecné neznalosti značky BIO a mylného chápání významu slova biopotravina, dá se tedy předpokládat, že spotřeba biopotravin je mnohem větší a stále dále roste.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář