Mrkev je kralovnou zeleniny

Mrkev královna zeleninyMáte rádi sladkou mrkvičku? Pak vězte, že mrkev je velmi zdravá a hodí se jako zajímavá ingredience do mnoha pokrmů. Navíc je velmi dobře stravitelná, vhodná i pro redukční diety a odtučňovací režim. Na mrkvi si stejně dobře pochutnají jak dospělí, tak i děti. Mrkvová jídla můžete zařadit i do jídelníčků malých miminek. Mrkev je považována za nejstarší známou zeleninu. Vždyť už staří Římané pojmenovali mrkev královnou zeleniny.

Jaké cenné látky jsou v mrkvi obsaženy?

Především je to vitamín A a betakaroten. Tyto látky jsou nesmírně důležité pro optimální fungování zraku. Ostré vidění a vidění za tmy zlepší právě mrkev. Jestliže si často dopřejete jídla z mrkve nebo budete chroupat mrkvičku jen tak samotnou, získáte pěknou kůži a pleť, zejména pokud se rádi opalujete.

Jak správně konzumovat mrkev?

Základní pravidlo zní, konzumovat mrkev spolu s k kapkou kvalitního oleje, jedině tak dojde k přeměně betakarotenu na vitamín A. Z jídel je nejlepší mrkev v syrové podobě. Proto vyzkoušejte rozmanité druhy mrkvových salátů. Velmi chutné jsou také mrkvové pomazánky a krémy. Pro mlsouny doporučujeme sladká jídla z mrkve – mrkvové koláčky, dort nebo buchty. Výbornou pochoutku je dušená mrkev s hovězím masem a bramborem.

Vypěstujte si mrkev doma na zahrádce.

Mrkev je velmi nenáročná plodina, kterou si velmi snadno vypěstujete na zahrádce před rodinným domem. Pokud mrkev kupujete v obchodu, pak dbejte na to, aby nebyla nijak poškozená, bez zelených a černých skvrn. Jak připravit mrkev? Umytou a očištěnou mrkev, oškrábejte a použijte k dalšímu zpracování nebo k přímé konzumaci. Mrkev si nepřipravujte zbytečně dlouho dopředu, jinak zničíte cenné vitamíny.

No related content found.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář