Něco na tom jablku je

 Bůh stvořil Adama a Evu a nadal je blaženou nevědomostí. Ďábel však vzal na sebe podobu hada a podal Evě jablko ze stromu poznání. Eva jablko okusila, svedla Adama a hřích byl na světě a s ním vyhnání z ráje.
Kouzelné ovoce jako je jablko v tom bylo ale zcela nevinně! Naopak, oblíbíte-li si tento typický produkt českých sadů a zahrádek, prospěje to vašemu zdraví a navíc získáte vydatného pomocníka v boji s přebytečnými faldíky a budete se brzy cítit jako v ráji! Tato kulatá lahůdka totiž poskytuje ovocné cukry a vitaminy v poměrech ideálních pro naše trávení. Neexistuje lepší a zdravější svačinka – fruktóza, jednoduchý cukr, je sladší než sacharóza a vstřebává se pomaleji, čímž napomáhá udržení stálé hladiny cukru v krvi. Jablíčka mají také vysoký obsah vlákniny, takže jestliže půl hodiny před hlavním jídlem sníte jablko a zapijete ho sklenkou vody, s velkou pravděpodobností pak sníte menší porci jídla.

Den ve znamení jablka

Jedním z nejlepších způsobů jak odstartovat očistu nebo hubnutí je jablkový půst. Po celý den jezte syrová jablka v neomezeném množství, klidně celá včetně slupky (protože ta obsahuje nejvíce výživných látek), jadérek i jádřince. Vše důkladně žvýkejte, chuť si můžete všelijak zpestřovat skořicí, jiným oblíbeným kořením nebo šťávou z citronu. Jeden den pouze na jablkách je zároveň skvělým cvičením pevné vůle!

Jablko „na ocet“

Ocet je pochutina, bez níž se neobejdete, a takový jablečný ocet užijete nejen v kuchyni. Je tradičním léčebným a podpůrným prostředkem pro zlepšení metabolismu, posílení trávení a odstranění škodlivých látek z těla. Obsahuje jablečný pektin, vitamíny B1, B2 a B6, niacin, kyselinu pantothenovou, biotin, kyselinu octovou a listovou i vitamin C. Užívejte 3x denně dvě kávové lžičky octa do šálku vody, a popíjejte jej takto mezi jídly.
A jaké je přibližně složení jednoho jablka?
– Voda (84,4 %), protein (0,2 %), tuk (0,6 %), sacharidy (14,5 %). Nutriční hodnota 100g jablka se pohybuje zhruba kolem 58 kcal. Ale pozor na křížaly – vysušením se přírodní cukry koncentrují a sušená jablka jsou pak zdrojem sacharidů rychle přeměnitelných na energii. Sportovci to jistě ocení, ale vy, kdo třeba hubnete, si dejte na větší množství křížal pozor – obsahují totiž až šestkrát víc kalorií než jablíčka čerstvá!

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky , a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář