Rychlé tipy pro zdraví

Rychlé tipy pro zdravíChcete udělat krok ke zdravému stravování? Nastartujte se díky desateru zdravého života

1. Nešokujte

Nepůsobte rozehřátému tělu po ránu studený šok. Nejlepším startem je sklenice vlažné vody, ještě lépe s trochou citrónové šťávy. Vlažná tekutina vám vyčistí trávicí cesty.

2. Neutopte enzymy

Jestliže pijete tekutiny během jídla, utopíte v nich důležité trávicí enzymy, a pak je možné jen částečné trávení. Pijte tekutiny cca 30 minut před jídlem nebo po něm.

3. Pořádně kousejte

Proces trávení začíná ve chvíli, kdy při kousání přijde jídlo do kontaktu se slinami. Pokud potravu hltáte a hned polykáte, těžko si ji vychutnáte. Kousejte pomalu, až je potrava v ústech téměř tekutá. Dobře pokousaná potrava projde zažívacím traktem hladce s maximálním výživným efektem.

4. Hlavně klid

Jezte vždy v klidu a trávení se vám zlepší. Věděli jste, že nejvíce žaludečních a žlučníkových potíží pochází právě díky stresu?

5. Dobrého nepálí

Teplota jídla, které vám vstupuje do těla, ovlivňuje funkci sleziny – energetického akumulátoru. Polykání horkého jídla vám popálí patro, poraní ústní membrány, poničí žaludeční stěnu a likviduje chuťové pohárky!

6. Barvy a vůně

Jídlo, které dobře vypadá i voní, působí na mozek, a ten vyšle slinným žlázám pokyn k činnosti. Proto si připravujte atraktivní pokrmy a nejezte totéž jídlo každý den. Příliš velké množství i té sebezdravější potraviny může vést k alergiím, citlivosti a nesnášenlivosti. Poskytněte tělu širší výběr živin!

7. Snídaně je grunt

Ráno je energie žaludku na vrcholu. Nezáleží na tom, jak malou snídani si dáte, ale ať je vydatná. Kombinace ovoce, obilovin (ovesná, jahelná či rýžová kaše) s ořechy nebo semínky (slunečnice, len, lískové, vlašské) je ideální. Pokud máte rádi jogurt, klidně si ho ke kaši ještě přidejte. Ale pozor na množství, obiloviny jsou velmi kalorické!!!

8. Naslouchejte si

Pokud máte nepřekonatelnou chuť na konkrétní jídlo, kvůli jeho barvě, vůni, pak poslechněte touhy a v malém množství si ho dejte. Řeč tu ale není o čokoládových sušenkách, zmrzlině či dortech… Zamyslete se, jaké jídlo vypadá opravdu pěkně, příjemně voní a vyhlíží zdravě.

9. Sem s enzymy

Naklíčená semínka, syrová zelenina, syrové ovoce, ořechy a semena jsou plné živých enzymů, klíčových složek pro správnou absorpci potravy a pevného zdraví!

10.Tekutá zelenina

Dejte si občas zeleninovou šťávu, má na tělo omlazující účinek, obsahuje hodně chlorofylu, který pomáhá pročistit krev, vytvářet červené krvinky a poskytuje rychlou energii. Zkuste třeba mrkev, okurku, celer, špenátové listy, petržel a podobně. Můžete jí zakoupit ve větších supermarketech nebo si jí doma vyrobit – na zelenou zeleninu stačí jen mixer.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář