Staráte se o své žíly?

Starate se o sve zily?Pečujete pravidelně o své žíly? Nekvalitní jídlo, smažené pokrmy, rychlé občerstvení, sezení u televize a pravidelná jízda autem žilám příliš zdraví nepřidá. Trpíte otoky, pocitem těžkých a bolavých nohou? To je jen několik málo neduhů, které se nelíbí Vašim žilám.

Je to problém mnoha Evropanů

Není divu, že až 60 % Evropanů trpí nějakou formou žilních problémů. Proč vlastně žíly nefungují tak, jak mají? Co můžete udělat pro zdravé žíly?

Dopřejte si hojnost vlákniny

Chyba je především ve stravě. Královnou jídelníčku by měla být zejména vláknina, která podporuje optimální pohyb střev a pravidelnou stolici. Nedostatek vlákniny ve stravě vede téměř vždy k zácpě a nepravidelné stolici.

Zatočte s nevhodnými tuky

Hojnost tuků ve stravě neprospívá nejen Vaší postavě, ale také křečovým žílám. Vyvarujete se především skrytých tuků, které na Vás číhají v pokrmech rychlého občerstvení a v trvanlivých potravinách. Obezita se projevuje i na nohách – Vaše žíly se totiž rychleji unaví a dochází k nepříjemným otokům, a dalším žilním neduhům.

Pohyb Vás zachrání

Jestliže se málo pohybujte, Vaše žíly trpí. Přestaňte jezdit autem na krátké vzdálenosti, obujte tenisky a choďte pěšky. Stejně tak se vyhýbejte výtahům a pár pater vyjděte pěšky. Nebezpečné je také dlouhé sezení u televize a počítače. Oprašte permanentku do fitka a začněte plavat nebo se naučte jógu.

Jednou denně studenou sprchu

Na žilní potíže pomáhá sprchování nohou studenou vodou. Pozor! Voda nesmí být ledová. Poté natřete nohy krémem od chodidel vzhůru až ke stehnům. K účinným krémům na žilní potíže patří především masti s výtažky z kaštanů a červených listů vinné révy. Důležitý je pravidelný pitný režim, zejména přísun minerálních vod. Vyhýbejte se těšným botám a vysokým podpatkům.

Upřete svou pozornost k bio potravinám

Ke zdravým žílám se můžete také projíst. Dbejte především na kvalitní stravu. Dávejte přednost bio potravinám, které neobsahují nic navíc. U bio potravin se nestkáte s chemii, éčky ani rafinovaným potravinami s dlouhou délkou trvanlivosti. Zapomeňte na přesmažené hranolky, hamburgery a čínské polévky v sáčku. Svou pozornost zaměřte na kvalitní bio ovoce a zeleninu. Na problémy s cévami a žílami platí především bio pohanka, tato potravina má ty nejlepší vyhlídky stát se znovuobjeveným pokrmem pro 21. století.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář